середу, 13 листопада 2013 р.

Похід до бібліотеки

Робота з бібліотечними ресурсами
Рано чи пізно, не зважаючи на специфіку діяльності, виникає необхідність звернутись до бібліотечних ресурсів. Останнім часом переважна більшість учнів, студентів, викладачів чи спеціалістів не освітніх галузей віддає перевагу електронним бібліотекам. Вважаю, немає необхідності пояснювати причини цього феномену.
Так, в межах, першого завдання третього тижня, і у зв'язку з нагальною потребою пошуку інформації з проблеми організації та управління дистанційного навчання у ВНЗ ми звернулись до сайту бібліотеки Сумського державного університету (http://lib.sumdu.edu.ua). Бібліотека працює на основі Інформаційно-пошукової системи 'УФД/Бібліотека' 


Пошук документів здійснюється шляхом складання запиту наведеної на рисунку форми


Слід звернути увагу на корисну функцію пошуку – «Електронні тексти» (встановлення  відповідного атрибуту дозволяє відображати лише ті документи, у відповідності до запиту, що є в наявності та доступні для скачування в електронному вигляді).
Так, за запитом «дистанційне навчання» було знайдено 40 документів. Серед них навчальні посібники, законодавчі акти, статті з наукових журналів та збірників, автореферати. З атрибутом «Електронні тексти» знайдені й збережені на комп'ютер для подальшого ознайомлення:
1. Дистанційне навчання: досвід впровадження в українському університеті [Текст] : монографія / В.О.Любчак, О.В.Купенко, Т.В.Лаврик, Н.І.Муліна, Б.О.Кузіков, І.В.Возна. — Суми : СумДУ, 2009. — 160 с. — Дар автора. — 24-53.
2. Методичні рекомендації "Дистанційне навчання - практичні поради" [Текст] : для студ. усіх спец. дистанційної форми навчання / Д. В. Горобченко, Т. В. Лаврик, І. В. Возна та ін. — Суми : СумДУ, 2007. — 65 с. — 4-72.
До речі, кожен результат пошуку містить інформацію про кількість примірників у бібліотечному фонді, кількість наявних примірників, кількість видач та завантажень (якщо це документ є у електронному вигляді)
P.S. до завдання: Робота з сайтом бібліотеки Сумського державного університету (http://lib.sumdu.edu.ua) зручна і результативна
Для виконання завдання 2 третього тижня «Один аккаунт. Весь мир Google!» було створено на Google Books (http://books.google.com/)нову книжну «поличку» та «розміщено» на ній джерела з тематики дослідження.
Результат виконання роботи можна переглянути за адресою http://books.google.com.ua/books?uid=109884601187241469406&as_coll=1001&hl=uk&source=gbs_lp_bookshelf_list

Труднощів під час роботи з Google Books (http://books.google.com/) не виникало. Основна проблема – обмаль україномовної та російськомовної авторитетної та змістовної інформації за окресленою тематикою.
Зареєструватися на сайті Электронной библиотеке периодических изданий eLIBRARU.RU (http://elibrary.ru/access_terms.asp).
Дуже позитивні враження від роботи з пошуковою системою, наповненістю ресурсами.
Результати пошуку за проблематикою дослідження:

Кравец О.Я., Неприков А.А.


Лупанов В.Н.


Сигинов И.В., Батуркин С.А., Зименко В.А., Батуркина Е.Ю.


Кукушкин М.В.
автореферат диссертации на соискание ученой степени кандидата экономических наук / Ивановский государственный энергетический университет. Иваново, 2003


Шарифзянова К.Ш.


Яценко Р.Н., Полевич О.В.
Бизнес информ. 2012. № 7. С. 231-234.


Валюшина Н.М.


Жерновкова С.Л.
автореферат диссертации на соискание ученой степени кандидата технических наук / Санкт-Петербургский государственный университет водных коммуникаций. Санкт-Петербург, 2004


Носуленко А.В.
автореферат диссертации на соискание ученой степени кандидата технических наук / Томск, 2007


Жерновкова С.Л.
диссертация на соискание ученой степени кандидата технических наук / Санкт-Петербург, 2004


Носуленко А.В.
диссертация на соискание ученой степени кандидата технических наук / Томск, 2007


Киян И.В.


Швей В.И.


Корольков А.


Савиных И.В., Талаев П.В.


Сотникова Е.Д.
диссертация на соискание ученой степени кандидата социологических наук / Москва, 2002


Постников М.В.


Гаспарян А.А.


Агапонов, Кречман, Кузьмина

Для позначення матеріалів, що знаходяться у вільному доступі використовується позначення

У відкритому доступі за обраною тематикою знайдені лише публікації дослідників та практиків системи ДН:
  1. З.В. Архарова. Дистанционное обучение: ШАГ ЗА ШАГОМ
  2. С.П. Логинов. ЗАРУБЕЖНЫЙ ОПЫТ ПРИМЕНЕНИЯ ИНФОРМАЦИОННЫХ И КОММУНИКАЦИОННЫХ ТЕХНОЛОГИЙ В ДИСТАНЦИОННОМ ОБУЧЕНИИ: ИСТОРИЯ И ПЕРСПЕКТИВЫ
  3. В. И. Водопьянов, А. Н. Савкин, А. А. Белов. ЭЛЕКТРОННЫЙ КОМПЛЕКС МЕТОДИЧЕСКИХ МАТЕРИАЛОВ КАК ИНСТРУМЕНТ ПЕРЕХОДА К ДИСТАНЦИОННОМУ ОБУЧЕНИЮ
  4. Валюшина Н.М. ОРГАНИЗАЦИЯ И УПРАВЛЕНИЕ ДИСТАНЦИОННЫМ ОБУЧЕНИЕМ В СИСТЕМЕ ПОВЫШЕНИЯ КВАЛИФИКАЦИИ РАБОТНИКОВ ОБРАЗОВАНИЯ
  5. А. Б. Фурда. Планирование и управление дистанционным обучением на уровне учебного заведения, программы, курса
Ці статті збережені на комп’ютері для подальшого вивчення досвіду авторів.
Також було здійснено пошукову роботу з використанням пошукових систем Google Академия (http://scholar.google.com.ua) та Microsoft Academic Search (http://academic.research.microsoft.com/).
Система Google Академия, в основному в результатах пошуку висвітлює статті та цитати науковців на які посилаються у наукових статтях інші науковці. Корисних та інформаційних статей за проблематикою дослідження не виявлено й не збережено. За запитами відображається багато документів, але вони, в основному, просто містять ключові слова. Статті, в цілому, інформаційної цінності для нас не складають. Можливо, ця система доцільна для пошуку авторів, що займаються певною проблематикою. Якщо б не було інших пошукових систем, то можна було б використовувати систему Google Академия для пошуку нерозв’язаних проблем для планування та вибору тематики дослідження.
Ще гірші враження від системи Microsoft Academic Search (http://academic.research.microsoft.com/). Система відмовляється здійснювати пошук за запитами на російській та українській мові з проблеми дослідження:

На запити з інших напрямів система «реагує більш адекватно». Тим паче, якщо запити зроблені на англійській мові, то система не тільки видає документи, а ще й висвітлює статистику про розподіл публікацій за роками:


P.S. або слід вивчити мову, або користуватися іншими пошуковими системами!

Немає коментарів:

Дописати коментар

Інструментарій куратора змісту

У процесі ознайомлення з інструментами куратора змісту була здійснена спроба своєрідного сортування інструментарію. Для початку інструменти...