Так склалось, постійно слідкую за діяльністю В. М. Кухаренка, результатами вебінарів, тьюторіалів, форумів, вивчав досвід організації процесу дистанційного навчання НТУ «ХПІ» ще в програмному середовищі «Веб-клас ХПІ» зараз в Moodle, свого часу познайомився з середовищем «Херсонський віртуальний університет», середовищем дистанційного навчання СумДу та ін.
Час від часу заходив на сайти освітніх установ, що використовують у своїй роботі дистанційні форми навчання. Але постійно відчуваю інформаційний голод (в плані спілкування з досвідченими фахівцями) з проблематики організації дистанційного навчання та інших форм інтернет-освіти. Оголошення про початок роботи відкритого дистанційного курсу «Куратор змісту» потрапило до мене вже після завершення реєстрації учасників. І Володимир Миколайович, зважаючи на мою потребу постійно підвищувати кваліфікацію, вивчати щось нове, дозволив приєднатись до роботи в курсі.
Діяльність куратора змісту як «майстра новин» (http://dl.kharkiv.edu/mod/resource/view.php?id=12501) не зовсім відповідає моїм ролям та потребам. Проте позиція спеціаліста, «який постійно збирає, структурує, коментує певну тему та дає користувачам повну інформацію з коментарями за потребою» (http://dl.kharkiv.edu/mod/resource/view.php?id=12501) більш ніж задовольняє напрям мого професійного розвитку. З огляду на це, склалася ситуація постійних спроб адаптувати зміст дистанційного курсу «Куратор змісту» у відповідності до своїх потреб.
Усі враження від роботи з курсом відображені на сторінці блогу «Робота з курсом» (http://ouedudo.blogspot.com/p/robota-z-kursom_28.html)
Уникаючи повторів, перерахую лише тезово свої досягнення за тижнями
Тиждень 1.
1. Розмістив інформацію про себе на форумі сторінки курсу, познайомився з іншими учасниками курсу (багато цікавих особистостей, проте, нажаль, ніхто не вийшов на контакт, крім тьюторів).
2. Обрано тему дослідження: «Організація і управління у сфері дистанційного навчання» (У процесі роботи тема дещо видозмінювалась у формулюванні, проте суть не змінювалась)
3. Створено обліковий запис на сервісі Twitter (система заблокувала мій Twitter та до сьогодні робота мого акаунту не відновлена, скільки б я не писав адмінам в твіттер, можливо, не розуміють української?! Проте, у межах завдання тижня сервіс виконав свою функцію)
4. Створено газету на http://paper.li.
5. Створено блог під девізом «Великие кажутся нам великими лишь потому, что мы сами стоим на коленях» (повністю задоволений функціональністю ресурсу)
6. Переглянуто рекомендовані вебінари та відеоуроки (без них навчання не відбулося б, окремо спасибі!)
Тиждень 2.
1. Окреслення власної позиції щодо особливостей діяльності куратора змісту
2. Знайомство з особливістю використання Scoop та rebelmouse (корисні сервіси)
3. Знайомство з особливістю використання та встановлення ліцензії Creative Commons (дуже корисна для мене інформація, раніше і гадки не мав. Спасибі!)
4. Інформаційний пошук ресурсів за проблемою «Організація і управління у сфері дистанційного навчання» з ліцензією Creative Commons (інформації на доступних для повного розуміння мовах обмаль)
5. Ознайомив своїх студентів з темою використання та встановлення ліцензії Creative Commons (хоча це не було завданням у межах курсу)
6. Встановив ліценцію Creative Commons на свій блог і зараз я розумію, що мій блог не має потреби в інших видах ліцензувань.
Тиждень 3.
1. Створено обліковий запис на Evernote (дякувати відеоурокам К.Л. Бугайчука)
2. Встановлено додаток Webclliper до браузера (активно використовувався ще 2 тижні)
3. Опрацьовано електронні бібліотечні ресурси за проблемою дослідження (використали усі рекомендовані ресурси, позитивні результати отримали не від усіх ресурсів)
4. Занотовано результати пошуку у Evernote (https://www.evernote.com/pub/nivashchenko/nivashchenko#st=p)
Тиждень 4.
1. Знайомство з сервісом Diigo (вийшов обліковий запис сервісу для власного використання)
2. Пошук інформації (фіксація результатів за допомогою Diigo)
Тиждень 5.
1. Опанування основами роботи з сервісом mindmeister (точно буду використовувати у подальшій роботі)
2. Опанування основами роботи з сервісом Pinterest (пораджу знайомим та студентам)
3. Опанування основами роботи з сервісом netvibes (вже активно користуюсь)
4. Опанування основами роботи з сервісом symbaloo (тепер це стартова сторінка мого браузера)
5. Опанування основами роботи з сервісом screenr (віддаю перевагу традиційним, не он-лайн відеоредакторам, не маю швидкісного зв’язку )
6. Розміщення відео фрагмента на youtu.be (раніше використовував як джерело інформації, відтепер, буду намагатися виступати у ролі автора відео матеріалів)
7. Перегляд фрагментів колег за навчанням (до критики робіт інших справа не дійшла, бо «не знаєш броду, не лізь у воду!»)
8. Порівняв та оцінив (як слід) свою відео роботу
Тиждень 6.
1. Робота триває…
2. Створення klout- профілю (рейтинг не нульовий, але…До участі у курсі соціальні сервіси використовував переважно як джерело інформації, з обмеженою кількістю облікових записів)
Декілька слів про мої методи роботи…
Прагнув цілеспрямованої, систематичної щоденної роботи за принципом (вивчення теоретичного матеріалу, його осмислення, вивчення досвіду інших, продуктивна діяльність, самоаналіз).
Вийшло – цілеспрямована, не більше ніж 3 рази на тиждень напружена навчально-продуктивна діяльність (як правило в не на користь основній діяльності), епізодичне й фрагментарне знайомство з результатами діяльності колег, самоаналіз.
Якщо аналізу ще не достатньо, можу додати, робота з курсом не склалась як захоплююча подорож. Скоріше вийшла напружена робота з метою досягнення власних цілей.
Методика курсу має чітко виражену андрогогічну спрямованість. Для студентів «ранньої дорослості» індивідуального супроводу в межах курсу дуже бракує. Цією обставиною пояснюється той факт, що до завдань останніх тижнів дійшло не так багато з тих, хто виявив бажання навчатись дистанційно у відкритому курсі. Але, це власне моя особиста, підкреслюю, не головна, думка. Головне те, що тьюторам (Володимиру Миколайовичу, Костянтину Леонідовичу, Юлії Миколаївні) вдалось донести головну ідею та переконати всіх учасників в тому, що практично немає значення з яким інструментом ти прийшов, важливо скількома іншими ти оволодів в процесі навчання на якісно новому рівні, та на власному прикладі показали як слід безкорисно ділитись власними здобутками та досвідом. Дуже вдячний за науку!!!
Немає коментарів:
Дописати коментар