понеділок, 25 листопада 2013 р.

Карта пам’яті персонального навчального середовища

Феномен управління визначається як функція організаційних систем різноманітної природи, що забезпечує збереження їх визначеної структури, підтримання режиму діяльності, реалізації програми, мети діяльності (http://dic.academic.ru/contents.nsf/bse/). Навчальний заклад, або його структурний підрозділ, що прийняв рішення використовувати дистанційну форму навчання, має не тільки передбачити створення матеріально-технічного забезпечення, а й ввести у дію апарат управління. 

Цей апарат у карті пам’яті відображається у вигляді блоку «Суб’єкти управління». По суті – це сукупність відділів, що забезпечують функціонування дистанційного освітнього процесу.

Кількість та функції зазначених відділів можуть відрізнятись, проте сутність їх діяльності має передбачати: 
залучення до роботи викладачів, тьюторів, модераторів; 
формування груп дистанційних студентів; 
аналіз ринку освітніх послуг, ціноутворення на освітні послуги;
складання планів та графіків навчального процесу;
контроль освітнього процесу
розроблення навчальних матеріалів, публікація їх на сервері;
контроль наявності на веб-сервері навчальних матеріалів; 
організація доступу до матеріалів дистанційних студентів;
облік фінансових витрат на організацію та проведення дистанційних курсів тощо.
Суб’єкти управління мають функціонувати як єдиний організм – узгоджено та синхронізовано, забезпечуючи функції управління.
 Діяльність суб’єктів управління  спрямована у бік  об’єктів (студенти, тьютори, професорсько-викладацький склад, інший персонал (програмісти, системні адміністратори, веб-дизайнери тощо)). В ідеалі, суб’єкти  управління не керують об’єктами, а забезпечують умови їх ефективного функціонування.
Суб’єкт-об’єктні взаємодії відбуваються у просторі управління, основним компонентом якого є процес навчання, що реалізується на наступних рівнях. 

Наведена нами карта пам’яті ПНС відображає лише загальний вигляд системи управління процесом дистанційного навчання. Ця система може розростатися в різних напрямах. Спрямованість розвитку визначається конкретними умовами існування та функціонування системи дистанційного навчання, її масштабністю, попитом, організаційно-технічними та матеріальними можливостями. 
Таким чином, запропонована система управління процесом дистанційного навчання буде видозмінена у відповідності до обставин, де вона буде впроваджуватись.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Інструментарій куратора змісту

У процесі ознайомлення з інструментами куратора змісту була здійснена спроба своєрідного сортування інструментарію. Для початку інструменти...