Феномен управління визначається як функція організаційних систем різноманітної природи, що забезпечує збереження їх визначеної структури, підтримання режиму діяльності, реалізації програми, мети діяльності (http://dic.academic.ru/contents.nsf/bse/). Навчальний заклад, або його структурний підрозділ, що прийняв рішення використовувати дистанційну форму навчання, має не тільки передбачити створення матеріально-технічного забезпечення, а й ввести у дію апарат управління.
Цей апарат у карті пам’яті відображається у вигляді блоку «Суб’єкти управління». По суті – це сукупність відділів, що забезпечують функціонування дистанційного освітнього процесу.
Кількість та функції зазначених відділів можуть відрізнятись, проте сутність їх діяльності має передбачати:
• залучення до роботи викладачів, тьюторів, модераторів;
• формування груп дистанційних студентів;
• аналіз ринку освітніх послуг, ціноутворення на освітні послуги;
• складання планів та графіків навчального процесу;
• контроль освітнього процесу
• розроблення навчальних матеріалів, публікація їх на сервері;
• контроль наявності на веб-сервері навчальних матеріалів;
• організація доступу до матеріалів дистанційних студентів;
• облік фінансових витрат на організацію та проведення дистанційних курсів тощо.
Суб’єкти управління мають функціонувати як єдиний організм – узгоджено та синхронізовано, забезпечуючи функції управління.
Діяльність суб’єктів управління спрямована у бік об’єктів (студенти, тьютори, професорсько-викладацький склад, інший персонал (програмісти, системні адміністратори, веб-дизайнери тощо)). В ідеалі, суб’єкти управління не керують об’єктами, а забезпечують умови їх ефективного функціонування.
Суб’єкт-об’єктні взаємодії відбуваються у просторі управління, основним компонентом якого є процес навчання, що реалізується на наступних рівнях.
Наведена нами карта пам’яті ПНС відображає лише загальний вигляд системи управління процесом дистанційного навчання. Ця система може розростатися в різних напрямах. Спрямованість розвитку визначається конкретними умовами існування та функціонування системи дистанційного навчання, її масштабністю, попитом, організаційно-технічними та матеріальними можливостями.
Таким чином, запропонована система управління процесом дистанційного навчання буде видозмінена у відповідності до обставин, де вона буде впроваджуватись.
Немає коментарів:
Дописати коментар