вівторок, 29 жовтня 2013 р.

КУРАТОР ЗМІСТУ

КУРАТОР ЗМІСТУ. Думка про куратора змісту, про його діяльність, функції.
У запропонованих для ознайомлення теоретичних матеріалах стосовно особливостей ролей, функцій та видів діяльності куратора змісту, використані різні джерела інформації. Формування теоретичного матеріалу реалізовано, в основному, ґрунтувались  на використання таких інтернет-джерел як блоги, «твіт-акаунти» та подібні їм сторінки соціальних сервісів.
На мою думку, використання зазначених соціальних сервісів як першоджерел вимагає, передусім, сформованих на достатньому рівні іншомовних компетенцій. Оскільки переважна їх більшість, що містять якісні та авторитетні добірки тематичної інформації ведуться на мовах, відмінних від слов’янських.
Виходячи з цього, куратор змісту, що не володіє знаннями іноземних мов не здатен виконувати свої «посадові обов'язки» в сучасному «соціальному» Інтернет-просторі. На жаль, переважна більшість російськомовних та україномовних «блогоподібних» ресурсів не мають чітко вираженого тематичного спрямування. До речі, схожу думку, дещо в іншій інтерпретації, було представлено на вебінарі першого тижня Костянтином Леонідовичом Бугайчуком.
Особливого значення для куратору змісту є високий рівень володіння компетенціями, що пов'язані зі здатністю до критичного мислення (у повному розумінні цього терміну та технології). Працювати з глобальними обсягами інформації без навичок критичного мислення не є можливим, оскільки інтернет-ресурси, особливо «блогоподібні» містять значний відсоток «інформаційного шуму». Особливу вдячність у розумінні цього аспекту висловлюю висококваліфікованому фахівцю з даної проблематики, професорові Олійник Тетяні Олексіївні.
Звичайно, здатність критично мислити, вимагає розвинених компонентів: аналітико-синтетичного мислення, логічного мислення,  абстрактного мислення тощо та здатності до абстрагування й конкретизації.
Наявність інформаційної компетентності як головної складовою інформаційної культури є безсумнівною. Оскільки працювати в сучасному глобальному інформаційному просторі без зазначеної компетентності неможливо. Підпорядкованою до інформаційної компетентності є комп'ютерна грамотність, яку складають навички інформаційно-комунікаційного та мережевого пошуку і спілкування.
Не можу не відмітити загальновідомий факт: «Один у полі не воїн!» На мою думку, одноосібна кураторська робота над певною проблемою не завжди може бути ефективною. Тому, вважаю за необхідне до компетенцій куратора змісту додати здатність працювати в команді. Особливого значення у цьому напрямі є використання коучингу (http://enc-dic.com/synonym/Kouching-78210.html).
З усього поданого нам для ознайомлення тексту наведеного теоретичного матеріалу (http://dl.kharkiv.edu/mod/resource/view.php?id=13548) мені найбільше імпонує ідея стосовно трьох основних напрямів ефективної діяльності куратора змісту: пошук якісного контенту у заданій галузі знань; визначення цільової аудиторії; розповсюдження змісту у мережі.
Загалом, мої плани щодо використання передбачуваних до набуття мною, у процесі навчання в курсі, навичок виконання ролей та функцій куратора змісту, безпосередньо пов'язані з адаптацією їх до процесу управління змістом діяльності освітньої установи, що прагне до впровадження дистанційної форми навчання.
З огляду на це, функції та обов'язки куратора змісту мають бути дещо видозмінені. За цих умов куратор змісту має відстежувати, перевіряти та укомплектовувати авторські навчальні матеріали тьюторів у відповідності до освітньо-професійних програм (ОПП) та освітньо-кваліфікаційних характеристик (ОКХ), які будуть використані у процесі підготовки спеціалістів за ліцензованими освітньою установою напрямами.
P.S. Куратором змісту в освітній установі може бути виключно методист з високим рівнем сформованості зазначених вище компетентностей та компетенцій в конкретній галузі.
Я як майбутній куратор змісту середовища дистанційного  навчання, повинен  вдосконалювати знання іноземних мов, та інструментарій роботи куратора змісту в Інтернет-середовищі. 

Немає коментарів:

Дописати коментар

Інструментарій куратора змісту

У процесі ознайомлення з інструментами куратора змісту була здійснена спроба своєрідного сортування інструментарію. Для початку інструменти...